Iedereen heeft een eigen wijze van omgaan met moeilijke situaties op het werk. Herken jij jezelf in een van de volgende manieren?

  • Actief aanpakken: De situatie rustig van alle kanten bekijken en de zaken op een rijtje zetten. Op doelgerichte wijze en met vertrouwen te werk gaan om het probleem op te lossen.
  • Geruststellende en troostende gedachten hanteren: Jezelf geruststellen met de gedachte dat er na regen zonneschijn komt. Jezelf moed inspreken.
  • Sociale steun zoeken: Het zoeken van troost en begrip bij anderen; problemen aan iemand vertellen of hulp vragen.
  • Afleiding zoeken: Afleiding zoeken om niet aan het probleem te hoeven denken; proberen je prettiger te voelen door te roken, te drinken of andere wijzen afleiding te zoeken om het probleem te kunnen ontwijken.
  • Vermijden, afwachten: De zaak op zijn beloop laten, de situatie uit de weg gaan of afwachten wat er gaat gebeuren.
  • Passief reactiepatroon: Jezelf volledig door de problemen en de situatie in beslag laten nemen, je piekerend in jezelf terugtrekken, niet in staat zijn iets aan de situatie te doen.
  • Emoties uiten: Het laten blijken van ergernis of kwaadheid; spanningen afreageren.

Ondersteuning in effectieve reacties

Bij langdurig frequent gebruik van (een van) de laatste vier reacties op moeilijke situaties is de kans groot dat stress toeneemt in jouw werksituatie. Zou je wat aan deze stress willen doen? Een coach kan je inzicht geven in het gebruik van deze reacties op moeilijke werksituaties en kan je hierin begeleiden zodat je in de toekomst effectief om kan gaan met lastige situaties in jouw werkomgeving.

» Kijk direct in de agenda en vraag een gratis oriëntatie gesprek aan

 

Bel mij terug

Laat hieronder uw telefoonnummer achter met een tijdstip dat terugbellen het best uit komt, en wij bellen u dan terug.

Mijn naam

Mijn telefoonnummer

Voorkeur tijdstip terugbellen & expertise